Eye of the tiger? No of a Guard;)

Vid vissa tillfällen kan man finna sig själv fundersam över sig själv  och sina val. Även om man inte vill det så händer det! Jag valde för ett år sen att träna och bli guard. Vet att vissa tänkte damn han har ingen chans men efter de senaste fyra matcherna så ser det som att det utvecklingskurvan går upp! "Vi får till omställningen bra och Robin får lite enkla poäng i transition. Mycket också på grund av Simon som har börjat skicka outlet passar samt Kreshniks öga för att se folk fria på fastbreak!"  Men är jag nöjd nu!? Haha aldrig jag strävar bara efter att bli bättre. Idag såg jag Carlos Arroyo spela och det va intressant hur han spelade. Det var som att han utmanade motståndaren att ge honom andrum för han tog skottet hela tiden. Men fast det blev poäng ofta blev det också många missar. Man måste våga missa men en spelare som kan gör sina poäng genom att bara ta dom skotten man vet man kan sätta måste vara guldvärd eller ?
Senaste fyra matcher totalt har jag skjutit: 17/29 FG = 73% Straffkast 7/10 = 70 %. Säger dock inte att jag är guldvärd. Men jag kan ju bli en om jag fortsätter. Who knows?. Fast jag tänker inte bry mig om stats.Tänker bara fortsätta spela mitt spel, Borås P93 Spel.
Jag hitta föressten Oscars nya favorit spelare. En PG som sedan februari början har börjat spela riktigt grymt!



Player: Jarrett Jack - IND [PG] 2007-08 Averages: 12.1 PPG, 3.3 RPG, 3.9 APG (19.3 PRA) General Thoughts: Jack is another player whose numbers shot up in February, and has a PRA of 30.2 over his last five games. When Jack's shot is on, he can score in bunches, as evidenced by a 33-point night against the Knicks on February 23rd. He should have plenty of opportunities to find that shot against the Kings, who struggled defensively before trading John Salmons and Brad Miller, and should only be worse without them.



Take Care ya'll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback