Match + Distrikts + Thomasson gråter aldrig!

Detta är bara början på eran basketkarriär om ni inte kommer vidare så betyder det inte att det är över var det första man hörde idag på distriktsuttagningen #1 som kom att bli ett bra minne. Inte bara fick man träffa kompisar från andra lag men man fick se hur man utvecklats. För något år sedan om någon fråga mig vem vinner 1 mot 1 mellan mig och t.ex Sirius,Kevin och Theo (first to pop up) Så skulle jag nog säga jag vet inte dom kanske. Men efter idag bevisades det att jag trots att jag inte trott på det har utvecklats stort även om det inte märktes mycket förran denna veckan då i onsdags jag droppade 18 poäng på lerum U16 och 22 på Lerums u18. Är jag nöjd nu då? Hahaha långt från det mina basketmål var ju inte att kuna spela bra i en vecka, nej nej nej utan jag tänker fortsätta träna hårt som jag gjort hitills och hoppas på att inte bara bli en bättre spelare utan också bättre person. Även om jag nu inte kommer vidare så kan jag lugnt säga till mig själv att jag kämpade och gjorde allt jag kunde. Distrikts skulle annars vara kul men det känns som om det finns mycket större saker att längta till som t.ex USM, Scania Cup och förhoppningsvis träna me Sigal Prishtina till sommarn ;)
Tänkte avsluta me + / - denna veckan:

+ 18 o 22 poäng matcher ( Back? YES SIR) Visade också vem man inte vill ha som försvare idag på distriktuttagningen. Och jag o Joni vann skott tävlingen 2 av 2ggr så det kan ha varit ett stort plus om Kfum gbgs coach kollade.

- Jag gjorde några turnovers o missa för mycket. Och tack gud att jag gick till distriktsuttagningen för när jag träffade Theo såg jag en bild av mig själv om hur jag kunde ha sett ut om  jag hade varit en diva som bara bryr sig om sig själv. Han va sannerligen inte omtyckt av många i lägret medans "Rama lagspelaren" kom överens me de allra flesta ;)


Juste om folk undrar vf anton inte sätter så många straffkast så funkar dt så här:
Han har precis krigat om att komma fram till korgen men blir foulad. Han är svettig och svettet rinner nerför ansiktet och på bollen. Av ljuset och spegeln får Anton en bild av sig själv och blir rädd. Och dt kan stämma för kolla hur många straffkast han sätter då han inte är svettig ;)


Kommentarer
Postat av: Lirije

haha nehmen, har du blogg ? ;))

2009-03-02 @ 19:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback