Att komma från bänken.


Från Suns bänk till Hawks starting femma till NBA All-star - Joe Johnson


Idag satt jag i Boråshallen med laget & Coachen. I början kände man oron i luften efter de tragiska nyheterna - The king och springs lämnar Borås. Sånt händer men jag hade själv hoppats på att de avslutar säsongen med Borås. Men de va snälla o trogna nog att komma till matchen iallfall där McDady & Co bjöd på underhållande basket. Inte bara spela dom bra men dom vann även! Till skillnad från andra matcher så pratade jag mycket med min tränare mycket om pshykologi. Alla som spelade hade varit bänk spelare hela säsongen och fått "testa sina vingar" först idag. Jag såg bl.a Joakim Svensson komma in som gjorde hyfsat ifrån sig på några få minuter. Han hade dock 2 foul och 0/ 1 Skott. Men varför får han inte spela mer? Jag och magnus va ganska eniga om att han inte spela tillräckligt bra defense. Offense kan dröja när man kommer in men defense ska man kan göra i sömnen. Sen kom Toni in som gjorde en lay up och därefter flera treor. Även Simon kom in som började me 0/3 treor och gjorde helt ärligt ingen vidare match. Varför var det så? Magnus sa att det berodde först  o främst på att Toni är äldre o spelat mer i ligan men att när man kommer från bänken (och är en bänkspelare me självförtroende som kanske ligger under start femmans) Så ska man börja med sina skott innefrån och ut.
Och det måste stämma. Jag kan inte komma på bättre exempel än jag mot Norrköping då jag sköt två skot utifrån o spelade inte min basket utan deras. Men senare mötte vi södertälje (som slog Slaktade Norrköping me 30+) Där jag fick komma in gjorde två poäng innefrån o blev utbytt. Whatever tänker du kanske. Men det är inte whatever! Jag gick in o visa jag vill va inne på plan(även om jag inte fick) och lämnade spår efter mig. Sen fick jag gå in senare o gjorde två poäng till o matchen va slut men det roliga va att jag på 1 minut speltid gjorde 4 poäng och va 100% och det min vän tyckte jag va en bra match för en bänkspelare i ett talangfullt USM lag. Ett annat exempel är Toni förra året då han inte hade alls bra matcher för att han bara sköt treor utan att ens kommit in i matchen. Men nu de senaste matcherna har han gjort 19 o 15. Varje poäng har börjat me layup/straffkast. Att komma från bänken gäller att lova sig själv att kämpa och att vilja va på plan. Spela defense o offense kommer av sig själv. Jag kanske är inte personen att snacka men jag kände att jag lärde mig något nytt o viktigt som jag borde dela mig med!

Dagens look - a - like måste man föreställa ena killen me skägg ;)

Borttagen p.g.a bitchandes så no more look a like!

Ha det bra och tills dess, Catch me I'm Ballin :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback